lördag 9 juli 2011

Även jag letar namn nu

Så kan det gå. Nu är även jag på namnletarmarknaden igen. Jag och min man väntar vårt andra barn i januari. Det är så spännande. Vinternamn, snö, gnistrande stjärnor... Nu tickar mina namninspirations kuggar igång i hjärnan på riktigt. Förra gången tog vi inte reda på vilket kön det var, det var istället en spännande överraskning, men den här gången måste jag bara veta. Vår dotter föddes på sommaren och har därför ett ganska somrigt namn. Så ett vinternamn blir det. Men vad är det? :)

En sak har jag bestämt redan när det gäller namnet, eftersom vår dotters namn börjar på A, som är en vokal, ska denna bebis namn börja på en konsonant. Det vill säga B, C, D, F, G, H, J, K, L, M, N, P, Q, R, S, T, V,W, X, Z.

Andranamnet måste vara ett släktnamn och det tredjenamnet ett namn som jag och min man väljer ihop, någonting annorlunda, en gåva till bebisen. Självklart kommer jag att diskutera min namnjakt här i bloggen! Ha en härlig solig dag allihopa!

Tillägg: Vår son föddes i februari 2012 och fick ett namn på E som inte var speciellt vintrigt. Men underbart. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar