lördag 4 januari 2014

Ett nytt ljuvligt år

2014. Ett blankt blad.

Jag tänkte fira 2013 genom att lista mina 50 favoritnamn som jag skrivit om eller upptäckt under året.

Hoppas ni hade ett underbart nyår, och ser fram emot 2014 med tillförsikt, livsmod och namnhopp!

Kanske hittar du något nytt namn att inspireras av?!

Våga vägra topp hundra! ;)

50. Nejlika

49. Matteo

48. Cricket

47. Raphael

46. Bloom

45. Jeremiah

44. Rubi

43. Albus

42. Minta

41. Alastar

40. Ellery

39. Lowri 

38. Svala 

37. Ianthe 

36. Hiram

35. Célestin

34. Leander

33. Nuria 

32. Aeryn 

31. Dagmar

30. Afton

29. Elaine 

28. Jace 

27. Amancio 

26. Solvi 

25. Skylar 

24. Brianda 

23. Jocelyn 

22. Kieran/ Kiran

21. Isolde 

20. Monia 

19. Eira 

18. Jemima 

17. Veronika 

16. Aidan 

15. Floria 

14. Romeo 

13. Lucia 

12. Stellan 

11. Agatha 

10. Arden 

9. Gideon 

8. Marnie 

7. Lyra

6. Briet 

5. Aldric

4. Endellion

3. Björk

2. Alfie

1. Tauriel



4 kommentarer:

  1. Härlig lista med namn!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det håller jag med om! Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har liksom i "hemlighet" läst din blogg ganska ofta. Jag tror att jag hittade den någon gång när jag försökte finna inspiration till namn för mitt skrivande. Jag är nämligen en 12-årig tjej som älskar att skriva, och kallar mig nästan författare... Jag skriver en skönlitterär äventyrs-roman, och då har jag fått jättebra inspiration till namn. Även skriver jag massa noveller och två böcker till. ;-) Jag tycker att din blogg är jättebra, den bästa namnbloggen jag läst (jag brukar inte läsa namnbloggar, men ändå!) och alla namn är väldigt häftiga och fina. Jag tycker om Eira, Isolde (det ska komma en karaktär i boken som heter Ylva Isolde) och så gillar jag Leona och Leon. Jag delar åsikten om att Jeremiah och Tauriel är fint. Men alla namn är häftiga. Ville bara säga att jag läser de intressanta inläggen då och då! :-)
    Hejdå, ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för dina snälla ord! Blir jätteglad.

    Jag älskar också att skriva även om jag oftast skriver mest för att få namnge karaktärerna… :) Ylva Isolde låter fantastiskt fint.

    Stort lycka till i framtiden med ditt skrivande och ditt namnintresse!
    Allt gott!

    SvaraRadera