söndag 27 april 2014

Glada namn

Vissa namn gör en bara så glad. Förhoppningsvis inte bara de runt omkring utan även bäraren själv. Här kommer en inspirationslista med de GLADASTE namnen:

Belle
Bingo
Carola
Charlie 
Clarissa
Daisy 
Emmy
Frej / Freja
Gladys 
Harry
Lilo
Sally 
Sasha
Tintin
Yoda

Varför? Ja du... Namn är allt annat än sibjektiva. Vissa namn bara ger sken av en glad personlighet. Om man heter Tintin måste man bara vara trevlig. Vilket såklart måste vara både bra och dåligt. Det finns fler men dessa är de jag spontant tänker på. Namn som betyder glad / glädje / lycka

Alaia
Asher
Aylen
Chara
Eowyn
Farah
Felicity
Gil
Gioia
Happy
Huan
Joy
Letitia
Liron
Lykke
Roni
Yoshi
Zorion

GLAD Gladaste Gladast! Vilka namn förknippar du med glädje?
/ N


3 kommentarer:

  1. Jag blir glad av namn som är vanliga i min ålder. Elin, Oskar, Alexandra, Simon, Gustav, Lovisa. Kanske av nostalgiska skäl, jag förknippar dem med min lyckliga barndom:)

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett bra skäl om något! Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  3. Hej jag tycker Gioia var fint glatt och trevligt

    tack för en kul blogg .

    SvaraRadera