torsdag 12 februari 2015

Vabb i februari - unikt

Vi är fast i vabb-limbo. Först sonens vattkoppor 2 veckor, sen var jag sjuk i en vecka, nu har dottern vattkoppor... Och sonen är sjuk i min förkylning/influensa. 

Så vad gör vi? Ser en Disney om dagen, först Snövit, sen Djungelboken och imorgon Lilla Sjöjungfrun. 

Vi bakar (se nedan - Whoopie Pies och franska makroons/makaroons/macaroone...). 

Vi ritar, pärlar, läser om alla böcker i biblioteket, lyssnar på Frozen-albumet. Jag tvättar, shoppar loss på min Kindle, dammsuger soffan, möblerar om i lägenheten (fast bara i fantasin) och har tittat på för tok för mycket Teen Wolf (döm mig inte - alla mina elever följer, jag ville bara veta vad det var och blev fast). 

Hatar begreppet Vabbruari. Inre zen, inre zen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar