söndag 21 augusti 2016

Somriga naturnamn


Kära läsare, Jag har inte bloggat så mycket de senaste veckorna eftersom det har varit fullt semester-kör med barnen här hemma och kalas för dottern som fyllde 6 år och började förskola!

Uppstarts-vecka och nytt jobb för mig har inte gett mycket tid för namntänk. Men jag ska bättra mig under hösten...

Så fort augusti är här känns det som om sommaren är över. Jag är alltid lite höstdeppig i augusti, trots att jag älskar hösten, så detta mysterium till trots levererar därför Namnpoesi en lista med somriga, soliga och varma namn att förlänga sommaren med!


Azalea - blommigt
Björk - träd
Calla - lilja
Callista - den vackraste
Celia - himmelsk
Chloë - knopp
Flora - blommigt
Ianthe - lila blomma
Iris - regnbåge
Laleh - tulipan
Lilly - lilja
Lind - träd
Minta - kryddigt
Rosalie - ros
Rosmarie - blommigt
Sunniva - gåva från solen
Tallulah - porlande vatten
Thalia - att blomma.
Violetta - lila

Elion - ek
Hollis - järnek
Rowan - träd
Samson - sol

Ha en härlig söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar