lördag 1 oktober 2011

Namnspaning - De nya hipsternamnen

Eftersom vädret har varit så bra den sista tiden har jag spenderat mycket tid i parker med dottern runt om i stan. Jag har hört många spännande namn eftersom mitt namnöra alltid är spetsat. Många annorlunda namn som verkligen stod ut:

Natan
Elmer
Harald
Stellan
Bo (tjej)

Det är dessa gamla, coola bondnamn som nu är de nya hipsternamnen. Harald?! Det är väldigt mycket hipster. Bland alla små Oscar, Hugo och Liams är Harald ett namn som står fast och bestämt på egna ben. Jag skulle inte välja det själv, men jag kan förstå varför man väljer det.

Det finns en park i min närhet, dit alla coola hipstersföräldrar tar sina barn, det är en veritabel guldgruva för annorlunda namn. Där får man höra namn som:

Charlie (tjej)
Lennon
Elvis
Nico (tjej)
Dexter (börjar bli lite mainstream)
Homer
Otis (börjar bli mer mainstream)
Levi
Lewis
Daisy
Dora
Orlando (magiskt namn men väldigt over-the-top)
Serena (från latiets Siren som betyder sjöjungfru)

Så vill man vara coolare än coolast, leta efter hipsternamnen. Coolare än isglass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar